نفساني

نفساني (https://www.nafsany.cc/vb/index.php)
-   ملتقى أصحاب الوسواس (https://www.nafsany.cc/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   تجمع لكل من يعانى من وسواس الموت (https://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=68465)

يارب خير 16-06-2011 01:57 AM

ربنا يشفينا كلنا انا ولله من اول اليوم وانا تعبانه وحاسه بشى تحت لسانى قتلنى وحاسه باى لحظه يطلع روحى الله يصبرنى ويشفينى يارب ويشفى الجميع لانى تعبت بجد وحاسه حياتى متعطله غير الرعب والخوف الى عايشه فيهم

ام الهلع 16-06-2011 02:31 AM

يارب خير استعيني بالله مافيك الا العافيه والله هذا كله وسواس الله يشفينا صح قلب حياتنا فوق تحت بس الله يتصرنا عليه

ناوي أرحل 16-06-2011 03:01 AM

أكيـــــد أعاني من وسواس الموت

يارب خير 16-06-2011 03:12 AM

ربنا يخليكى اختى ام الهلع وربنا يشفينا كلنا اعراض بجد متعبه ربنا يشفى الجميع

يارب خير 16-06-2011 03:13 AM

ناوى ارحل سلامتك يارب وان شاء الله ربنا يشفينا جميعا

المتوكله بالله1 16-06-2011 08:29 PM

اريد ان اقوول. دعونا تنقبل الموت
وان نقف عن هذه الافكار والوساوس الشيطانيه والاوهام المزيفه
ونكون يد بيد وكل واحد منا يكون عوننا للاخر. اجعلو هذا قرار نهائي تتخذونه بحياتكم

مع قراءه سوره البقره كامله كل ليله. والاكثار من الاستغفار. والله معنا يارب
من يريد ذلك معي فيؤيدني. وان يقف بجانبي

يارب خير 16-06-2011 09:22 PM

ان شاء الله معاكى اختى بس تعرفى حصلى شى غريب جدا اتقدم حد لخطبتى ووفقنا عليه وهو انسان محترم وانا فرحانه بيه جدا بس اقول ياترى بعيش لافرح واكمل معاه وانا عماله اعد الاربعين يوم بجد الوسواس نكد فرحتى مش عارفه ليه بقول كده مع انى كنت فى قمه السعاده بس عماله اسئل نفسى هعيش واتجوزه ولا هعلقه واروح والاربعين يوم دول شغلنى بجد تعبت ربنا يهون علينا

المتوكله بالله1 16-06-2011 09:46 PM

ياحببتي. انسسسسي الاربعيين يوم هاذي خرفااااااات وكذب واوهام وكل شي تبغين.
راح تعيشي ان شاءلله. وتتجوزي وتخلفي اولاد زي القمرر باذن الله بس انتي توكلي على الله واحسني الظن به وان شاءلله بيوفقك

حاااولي قد ماتقدري تنسييين ولا تفكرين فكري بس بزووج المستقبل خخخ
ولا تنسييين تقرين سوره البقره يوما بعد صلاه العشاء وربي لهاا سحرر. واكثري من الاستغفارر
وادعيلي ربي يوفقني ويشفيني وياااكي والجميع يارب ?

ام الهلع 16-06-2011 11:29 PM

الف مبروك يارب خير الله يتمم لكي على خير لاتخافي كل الي في راسك ساويس والله انا اي مناسبه اخاف منها وتجي ببالي حاجات غريبه بس مامعانا الا الدعاء

يارب خير 17-06-2011 12:18 AM

الله يخليكم حبيباتى ويسعدكم اللهم امين بس ولله الخوف ده شئ حقير بدعى الله يخلصنىي وياكم منه واليوم من كتر التفكير وجع بعظام الصدر ونغزات بالقلب ان شاء الله هقرء صوره البقره يوميا وهحاول اسيطر على نفسى ربنا يكرمنا كلنا بالشفاء اللهم امين يارب

المتوكله بالله1 17-06-2011 10:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يارب خير (المشاركة 664188)
الله يخليكم حبيباتى ويسعدكم اللهم امين بس ولله الخوف ده شئ حقير بدعى الله يخلصنىي وياكم منه واليوم من كتر التفكير وجع بعظام الصدر ونغزات بالقلب ان شاء الله هقرء صوره البقره يوميا وهحاول اسيطر على نفسى ربنا يكرمنا كلنا بالشفاء اللهم امين يارب

ااامين يارب الله يسمع منك ويقبل.
ياقلبي حاولي اليوم بس انك ماتفكرين. عارفه راح تقولي مقدر شي غصب علي.
اقولك سوي اي شي ياخذ تفكيرك. مثلا ادخلي المطبخ سوي طبخه اذا عندك هوايه مارسيها.
انا جربت هالشي من ضمن اشياء جربتها ولاحظت تحسن.
بس الي لاحظت التحسن منه هو من قرائتي للبقره. وكثرة استغفاري. والله لهم فضل عظيم. وانا مجربتها والحمد الله حالتي بتحسن عن قبل بكثير.
وبالنسبه للالم انسيها ولا تفكرين فيها خليكي طبيعيه وخلي النغزات شي عادي بالنسبه لك لا تقلقي ولا تفكري. وربي معاكي ومعنا. ويشفينا يارب ?

يارب خير 18-06-2011 03:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المتوكله بالله1 (المشاركة 664369)
ااامين يارب الله يسمع منك ويقبل.
ياقلبي حاولي اليوم بس انك ماتفكرين. عارفه راح تقولي مقدر شي غصب علي.
اقولك سوي اي شي ياخذ تفكيرك. مثلا ادخلي المطبخ سوي طبخه اذا عندك هوايه مارسيها.
انا جربت هالشي من ضمن اشياء جربتها ولاحظت تحسن.
بس الي لاحظت التحسن منه هو من قرائتي للبقره. وكثرة استغفاري. والله لهم فضل عظيم. وانا مجربتها والحمد الله حالتي بتحسن عن قبل بكثير.
وبالنسبه للالم انسيها ولا تفكرين فيها خليكي طبيعيه وخلي النغزات شي عادي بالنسبه لك لا تقلقي ولا تفكري. وربي معاكي ومعنا. ويشفينا يارب ?

اهلا حبيبتى متوكله يارب تكونى بخير الحمدلله انا اليوم بفضل الله احسن بس الافكار تجى وانا احاول اطنشها والغصة موجوده بس كمان بطنشها ربنا يسترها والافكار تروح عننا والحمدلله ملتزمه على قراءه القرأن وسوره البقره والتسبيح وربنا يشفينا جميعا يارب

ام اسامة 18-06-2011 03:32 AM

ياربي
تعبت
مو عارفة انام
الوسواس خنقني
يارب طولي بعمري في الخير والعمل الصالح

المتوكله بالله1 18-06-2011 11:23 AM

اهلين. اخباركم اليوم انشاءلله احسسن. ؟؟

انا اليووم مادري وش فيني بس احس بضيقه صدرر.
تجيكم ضيقه صدر مو طبيعيه ؟؟.

وللحين فاقده الامل. ودي اعيشش يومي. كل ماقلت خلاص ان شاءلله راحت. ماادري الا هي جايتني.

ياااااااارب تطول بعمري لطاعتك وحسسسن عبادتك. وتشفيني وكل من يعاني مثلي يارب

يارب خير 18-06-2011 10:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام اسامة (المشاركة 664854)
ياربي
تعبت
مو عارفة انام
الوسواس خنقني
يارب طولي بعمري في الخير والعمل الصالح

اللهم اشفنا جميعا وعجل بشفاءنا الف سلامه عليكى يارب وان شاء الله تتخلصى من الوسواس حولى تقرئى القراءن والتزمى الصلاه وان شاء الله ربنا يقف معاكى يارب

الساعة الآن 06:30 AM