قديم 04-01-2011, 08:24 PM   #29
زهره الاسلام
عضو فعال

الصورة الرمزية زهره الاسلام
زهره الاسلام غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يارب عجل بشفائي مشاهدة المشاركة
ياأختي زهرة الإسلام

إحنا معاك ألين نتيقن شفائك بإذن الله

لازم نقضي على هذا الوسواس اللعين

هو داخل النار داخل النار وعشان كذا يبغى يدخل معاه الألمن المسلمين

لكن لا والله لن يتحقق مراده

ياليت يكون شعارنا

((((معا لمحاربة وسواس الشيطان))))وأبغى أقولك فتوى سمعتها الأسبوع اللي فات والله العظيم فتوى سمعتها بأذني عن الوسوسه

أتصلت أمرأه على الشيخ وشكت له حالها من الوسوسه وما تعانيه منها

فقال لها عانديه ولاتلتفتين له أبدا حتى لو قال ماغسلتي وجهك عانديه لاتغسليه

بتقوليلي أختي زهرة الإسلام هذا سمعناه وقريناه كثير طيب بكملك أيش قال في الفتوى ترى لها بقيه وهي مهمه جدا تدرين أيش قال

لمن سأله المذيع وقاله ياشيخ أليست محاسبه يعني أليس الله يحاسبها ويعذبها على تجاهلها تدرين وش قال

((((((((((((أبد لن يحاسبها ولو أنقصت شيء من الأركااااااااااااااان لأنها مأمورة ان تعانده))))))))))
أنتي عارفه يعني أيش أركان يعني لو الأنسان الصحيح أنقصها بطلت صلاته لكن الموسوس غير مؤاخذ

أتمنى فهمتي قصدي من ثرثرتي الطويله أدري بالغصب وصلت المعلومه بس إن شاء الله تكونين فهمتيها

وياليت أقرأ أخبار حلوة عنك

ربنا يخليكى يارب يا حببتى ويبارك فيكى ويشفيكى اللهم امين
يعنى يا حببتى انا لو فالفاتحه نسيت كلمه فيها او حسيت ان نسيت حاجه فيها او فالركوع او السجود او التشهد يبقى حتى لو فعلا نسيت ربنا مش هياحسبنى انا والله بخاف لتكون صلاتى باطله وببقه عاوزه اعيد عشان اطمن ان صلاتى مظبوطه لكن بخاف معدش لحسن اكون سبت ركن او جزء او كلمه من الفاتحه وبكده يبقى كانى مصلتش
بس لو فعلا دى فتوى صحيحه وياخذ بها يبقى اقول الحمد لله بس اركز بدون مكرر اى حاجه ولو جالى الوسواس ان اكرر اقوله لا مش هكرر حتى لو نسيت حاجه ربنا هيسمحنى عشان انا عيانه وبتعالج لما اكون صاحيه ومش عيانه يبقى يحاسبنى ساعتها بس هو من الشيخ الى قال كده وفين الفتوى دى اكتبيها هنا